dimecres, 1 de maig del 2013

Once upon a fairy

Hi havia una vegada...
era una o eren tres?
Ja arribat un altra volta
al meu cap l'atabalament.

Ja recorde! 
no era una, ni quatre, ni tres.
Eren dues les coses que hi eren,
eren una fada i era un donyet.

Si senyorets,
si senyoretes.
Aquest és el començament:

Al país de Xiulet
hi havia una fada 
i també hi havia un donyet.
Ara no vaig malament.

També recorde 
que feia un bon vent.
L'escolteu?
Disculpeu al senyor silenci
de nou interrompent...

¨S'enyor vent
aparega vosté,
amb un xiulitet
pot ser l´escoltem¨

Ara, ja arriba!
amb tots vostés
l'entrada principal
del país del Xiulet.

A l'esquerra podran observar 
una Fada un poc trista
endavant tenim un misteriós Donyet,
aquest em guia amb petjades 
pel camí més estret.

- Senyor Donyet!
sap vosté on anem?
mira que si arribem lluny 
pot ser es desorientem.

El Donyet no va contestar,
pot ser no sabia parlar
i enrere la fada
ens anàvem deixant.

- Adéu trista fada.

Què li passarà?
a l'entrada de Xiulet
només feia que plorar.

- Senyor Donyet!
es podria vosté aturar?
Algunes qüestions voldria,
tan mateix, fer-li arribar.

Però el donyet caminava 
i caminava sense parar, 
i el més cridaner
és que seguia sense contestar.

De cop i volta 
aquest petitet 
em va assenyalar 
un arbre gegant
a la fi una resposta, 
podia trobar.

Això no m'ho va dir ell
però jo ho vaig suposar
i, amb la seua ajuda,
continuarem endavant.

Arribarem al tronc,
les arrels eren grans,
si miraves a dalt
veies fulles volar.

Eren verdes, grises,
grogues i embellisses.
Què que és embellisses?
dons no existirà
però és un matís
que m'acabe d'inventar.

I allí endavant
front a l'arbre misteriós
un so de bufit
em va despertar d'un cop.

Era la meua gossa
la tenia al damunt,
i damunt remugossa.

Encara em costava 
la vista adaptar
i la llum del sol
m'acabà de despertar.

El país del Xiulit
enrere va quedar
i, de sobte, vaig comprendre
tot allò que vaig somiar.

Ai! aquell petit Donyet...
A la taula del meu llit
jo tinc un ninotet.
Pot ser avanç de dormir
el vaig veure mal que bé
i, al començar la fase REM,
va quedar al subconscient.

Ara explique el de la fada,
un segon haureu d'oferir
així el despertador 
podré aturar, a la fi.

L'altre dia em passaren
una pista en mp3
es titula: fades tristes.
Sóc fosca, ja ho se...
el meu despertador
no m'agradava,
odiava eixe pitidet,
i vaig ficar aquest to
en compte del molest:
meeeeeeeeeeeeeec!

Pel que respecta a l'arbre
explicació lògica mai trobaré,
però no oblides que ¨embellisses¨
és un terme que correspon a un matís 
de color que jo mateix patentaré.

Per què, qui no diu que algun dia
el país del Xiulit no existirà? 
Al menys al meu somni
semblava de veritat.

I recordeu: senyorets, senyoretes
no s'oblideu de somiar.
Amb aquestos temps que corren,
de moment, és el més barat.

Ah... recordeu aquell vendaval que feia avanç?
El que menejava les fulles de l'arbre gegant.

Doncs pot ser ho explique,
pot ser no caldrà.
Pot ser que aquest vent
bufe al nostre favor
i ens ajude a seguir endavant.

2 comentaris:

  1. Jo vull embellisar les parets de la meua llar... I tu somniant, somniant... M 'has fet requetequepensar que els somnis son la llar de les coses que no podem oblidar... Besets.

    ResponElimina
  2. Pero que bonic!
    T´has guanyat ser la llar dels meus somnis.

    ResponElimina