dijous, 25 d’abril del 2013

25 d´Abril




He trobat aquesta imatge de quan el pare estudiava a la facultat. 

Em fa pensar que la lluita d'avanç, malauradament, continua sent la lluita d'ara.







Jo hi sóc només si vols ser-hi. Miquel Martí i Pol.

Jo hi sóc només si vols ser-hi, 
no tinc altra veritat, 
ni enganys ni cap gran misteri, 
si tu hi vas, també hi vaig. 
No tinc país 
sense tu, 
tampoc tinc demà... 
Així doncs per sempre 
mantinc el repte, 
només si hi vas jo hi vaig. 

Jo hi sóc si també vols ser-hi 
tan sols per fer un camí junts, 
pel goig de seguir petjades 
que ens han dut de molt lluny. 
Pel plaer d'un demà que engresqui 
perquè ens hi trobem a gust 
refent l'art de viure 
poder conviure 
el somni d'un món més just. 

Tens les mans, tens el cor, 
tens les claus per obrir l'horitzó de llum. 

De res no valen banderes 
que no ens facin d'abrigall 
pel fred de la llarga espera 
del gran nom, llibertat. 
Que sense tu 
no ens serveix 
cap senyera ardent, 
ni símbols ni gestes 
t'han de sotmetre, 
tu ets qui mou el vent. 

Jo hi sóc perquè tu vols ser-hi 
i res no serà senzill 
però tot el camí que esperi 
tindrà un nom i un sentit. 
El goig d'enlairar aquest somni 
on tots hi trobem un lloc, 
bastir una drecera 
que ja per sempre 
ens porti a un món millor joiós. 

Jo hi sóc perquè tu vols ser-hi 
sinó res no em lliga aquí 
que sense tu no sé entendre 
cap demà ni cap país... 
Proclamo que les banderes, 
tan sols quan a tu et serveixen 
me'ls estimo i els faig meus. 

Serem només si el coratge 
ens fa anar més lluny d'aquí, 
serem només si ens exalta 
guanyar tant per compartir, 
serem sols un país lliure 
si som lliures els seus fills, 
i aquest repte ens fa més rics. 

Tens les mans, tens el cor, 
tens les claus per obrir l'horitzó de llum. 

1 comentari:

  1. La llucha está en nosotros... Cada pequeño cambio tendrá su repercusión. Besos.

    ResponElimina